Aanpak

Plan van aanpak:

  1. Gisteren gedaan of meegemaakt / vandaag gedaan? Wat is er gelukt? Waar kan ik trots en dankbaar voor zijn?
  2. Wat kon er beter? Wat heeft mij weerhouden mijn doel(en) te bereiken?
  3. Vandaag / morgen: Wat wil ik bereiken? Welk profijt heb ik als ik aan dit doel werk?
  4. Komende week: wat wil ik over een week bereikt/ gedaan hebben?
  5. Dit jaar: Waar wil ik aan het einde van dit jaar staan?
  6. Lange termijn: Wat is mijn stip op de horizon over 5 jaar? Wat is echt belangrijk voor me?
  7. Pad van de Kennis / Toewijding: Welk inzicht heb ik gisteren / vandaag opgedaan?

Door meerdere, kleine verplichtingen met jezelf aan te gaan in een bepaald ritme, zul je in staat zijn op langer termijn grotere doelen te verwezenlijken. Jouw commitment is essentieel en om een stok achter de deur hebben en de nieuwe routine erin te houden, zal ik feedback geven / vragen stellen waar nodig. Zo werken we samen aan je Persoonlijke Succes Plan.

Jij bepaalt aan welk gebied(en) je aandacht wil geven. Dat kan op het gebied van je werk, relaties, gezondheid, hobby’s, zingeving, etc. zijn. Vervolgens schrijf je in eerste instantie dagelijks, elke ochtend of avond je verlangens en je doelen op.

Zie ook de mogelijkheden om pad van de plicht toe te passen op het gebied van je onderneming.

Wanneer je begint met pad van de plicht, denk dan niet te lang na, maar ga gewoon schrijven / typen wat er het eerste in je opkomt. Blijf schrijven. Je zult zien dat het steeds meer vanzelf gaat stromen. Je woorden en ideeën stromen uit je pen (je blijft maar typen) en je krijgt steeds meer inspiratie.

Ritme in dagelijkse activiteiten en je commitment brengen je vooruit, want alles wat je aandacht geeft zal immers groeien! Geef aandacht aan jezelf en je dromen door dagelijks op vaste tijd met je doelen bezig te zijn, via het pad van de plicht. Voorkeur is dat je begint in de ochtend na het wakker worden, omdat je dan (‘normaal gesproken”) nog fris en wakker bent. Als dat door omstandigheden echt niet goed voor jou werkt, kun je het eventueel ook in de avond doen. Het pad van de plicht is dus geschikt voor zowel zogenaamde “ochtend –en avondmensen”, maar vooral voor mensen die willen kiezen voor een ritme in hun leven. Want dat zal bijdragen aan een positief, gelukkig en bewuster leven!